nyfiken

 
Nyfikenhet hörrni. Vad säger vi om det? Jag skulle nämligen behöva hjälp med en liten sak. Jag har länge varit sååå sugen på att prova alla dessa smaksatta kvarger som finns. Suget blir ju inte desto mindre heller när jag kollar insta och var och varannan jag följer hyllar smakerna mest hela tiden. Men problemet är: jag är laktosintrolerant. Eller ja, laktosöverkänslig. Jag klarar alltså små mängder laktos, och vissa dagar mer än andra dagar. Detta gör alltså att jag undvikit dessa kvarger väldigt länge nu, då utbudet av laktosfria produkter som bekant inte är det största än så länge. Idag tog dock min nyfikenhet över och jag köpte tre olika smaker i den lilla förpackningen för att det var löjligt billigt och jag orkade inte med nyfikenheten längre. Och jag har dessutom läst hos flera (minns tyvärr inte vilka så kan inte ge er några källor) som också är känsliga mot laktos men som klarar av kvarg. Vad detta beror på vet jag inte heller. Därför är min undran till er fina människor där ute om det är någon som har någon erfarenhet av detta? Vet ni varför man som laktoskänslig kanske klarar av kvarg? (ja, jag har hunnit testa och väntar fortfarande på någon form av reaktion från min mage) Är det någon läsare som har erfarenhet av just detta och hur har ni regaerat? Och sen generellt, vad tycker ni om de smaksatta kvargerna? Jag har nämligen länge varit skeptisk, men som sagt, nyfiken som jag är var jag tvungen att prova. 
 
 
 
 

Kommentera här: