att göra det själv

Det är få saker jag älskar så mycket som att lagar mat. Men alla gör inte det, det är självklart eftersom vi är olika. Men jag ville ge ett snabbt litet tips på gårdagens middag som blev helt otroligt gott. Jag hade planerat att baka egna bröd till dessa små godingar, men hade inte riktigt tid eller ork eller tillräckligt bra planering då det tog längre tid än vad jag räknat med. Men med lite köpebröd blev det ordentligt gott ändå!
 
Middagen bestod alltså i hemgjorda hamburgare som jag lagade såhär:
 
- Köttfärs (efter önskad mängd)
- Salt
- Cayennepeppar
- Vitlök
- Basilika
 
Blanda allt och forma till biffar och stek i pannan. Sen är det bara servera med önskade tillbehör. Vi åt dem med guacamole, tomat, gurka, ruccola, bacon, och bröd. Relativt enkelt att göra och otroligt gott! Att lägga ner några minuter extra trots att jag var alldeles trött och hungrig var helt klart värt det! Ett litet tips inför kommande middagar. 
 
 
• Kategori: AllmäntTaggar: #teamhälsa, Hamburgare, Lättlagat, Middag, TeamHälsa, Tips, hälsa; • Kommentarer (0)

Kommentera här: