våga prova

Vi är ju rätt rädda av oss ändå. Vi människor. Eller har jag fel? Jag upplever åtminstone att de flesta av oss är rädda. För ganska mycket. Men sen finns det några av oss som inte verkar vara rädda för någonting alls.
 
Jag skulle vilja lära mig att sluta vara så rädd, för varför är man det egentligen? Jag är extremt rädd för att våga chansa kan jag erkänna. För att ha fel är bland det läskigaste jag vet. Som det lilla kontrollfreak jag är så vill jag oftast ha alla kort på bordet innan jag bestämmer mig för något och jag vill gärna ha god tid på mig för att väga för- och nackdelar mot varandra ungefär en miljon gånger innan jag kan komma fram till något som känns bra. Om jag ens kommer fram till något som känns bra, vill säga. 
 
Så, har ni några tips till en fegis som mig? Hit me!
 
 

Kommentera här: