övningstips!

Här är ett litet övningstips! (som jag vet att jag lovade för flera dagar sedan, men har inte riktigt hunnit med. Nu är jag ikapp livet så tänkte skriva till er nu!
 
Det jag tänkte visa är en liten övning för magen. Och jag menar verkligen liten, men herregud vad den tar.Har ni inte testat den så tycker jag ni ska göra det nästa gång ni har möjlighet!
 
 
 
Extremt svårt att ta bild. Var och tränade ensam sent på kvällen så fick göra det bästa av det. Ni kan se på bilderna hur liten rörelsen är. Ligg på en boll (går även bra med bosuboll eller liknande) med rumpan så mycket utanför som ni känner att ni klarar av. Spänn bålen, sug in magen mot ryggraden och gå upp i en liten böjning i midjan/mitten av magen. Går ner till du är rak igen och upprepa sedan. 
 
Tänk på att magen ska ha en lätt anspänning hela tiden. Och tappar du "insuget" mot ryggraden är du för trött i musklerna. Då är det bättre att du vilar lite och börjar på när du orkar spänna magen ordentligt igen. 
 
Happy training!
 

Kommentera här: