PWO TIPS!

Något som är ganska nytt är alla dessa preparat "vanliga" motionärer ska sätta i sig före/under/efter träning.
Preparat som man får större muskler av, mindre fett, blir starkare, får en riktig kick etc.
De är just det PWO är, prestationshöjande som ska tas före träning för att man ska kunna prestera bättre, bli skarpare och mer alert.
 
Men vad är det i alla dessa pulver, drycker, bars etc.? Hur ska man veta vad som är bra för en själv och vad man behöver?
 
Jag tänkte komma med ett tips, mitt bästa PWO! - MUSIK
 
Jag brukar kommer hem trött och seg efter en lång arbetsdag eller efter en lång dag i skolbänken och inte alls känner för att gå och träna, även om jag var super sugen i morse när jag planerade in det.
Då sätter jag på värsta partydängan och ringer en vän för att skaffa träningssällskap.
Åh vips står jag där och dansar till favoritlåten medan jag packar träningsväskan och skrik sjunger.
Endorfinerna (kroppens lyckohormon) sprudlar i hela kroppen och energin är tillbacka.
 
Mitt bästa tips är alltså att använda kroppens egna kapacitet.
 
Ut och leta efter din favoritlåt som får dig sådär sprudlande glad och använd den för att peppa inför träningspasset.
Skaka rumpa och le.
 
Det är hälsa!
 
Istället för att stoppa i sig något man egentligen inte vet mycket om.
Använd de du har. Lovar att du får lite extra träning när du lyssnar på musik, för man kan inte stå still!
 
 
 
 
 
• Kategori: AllmäntTaggar: #teamhalsa, #teamhälsa, @teamhalsa, PWO, TeamHälsa, fitness, föreläsningar, glädje, god självbild, hälsa, hälsoinspiration, hälsotips, idrottstränarprogrammet, inre hälsa, sund kropp, träningsgläjde, välbefinnande, välmåenade; • Kommentarer (0)

Kommentera här: