Hur långt kan vi gå med huvudets hjälp?

Hur långt kan vi gå med huvudets hjälp?
 
Ni har säker hört om patienter som har blivit sjuka och fått medicin, medicinen hjälpte och dem blev friska. Sedan visar det sig att det bara var sockerpiller.
 
Eller studier som hag gjorts på en grupp människor och hälften har fått preparatet och hälften fått sockerpiller man man har fått samma resultat från båda delarna av gruppen. Te.x om de skulle bli piggare eller gladare etc.
 
Hur långt kan vi gå med tanken kraft? Kan vi hela oss själva?
 
Man kan göra mycket med tankens kraft, både positivt och negativt.
Men det är inte bara vi själv som bestämmer vad vi ska känna och tänka, det är mycket från media som får oss att må på ett speciellt sätt. Kanske är du på väg hem från skolan eller jobbet och passerar olika sorters reklam. Vissa saker tänker vi inte ens på att vi passerade men ändå fick det oss att må på ett speciellt sätt.
 
Mataffären du passerade hade en reklamskylt med 2 tacokryddor men betala för en och när du kommer hem är du plötsligt väldigt sugen på tacos fast du hade bestämt att det skulle bli fisk till middag.
 
Detta händer oss hela tiden och eftersom media blir större och större påverkar det oss mer än vad vi vill & tror.
Hur man ska se ut; hur den perfekta familjen gör, hur den perfekta frun ska vara etc.
 
Om hjärnan är smart nog att ta till sig detta omedvetet måste vi kunna göra någonting medvetet också.
Och det kan vi såklart. Försök att göra medvetna val, tänk varför gör jag detta, är det för mig själv eller för att alla andra gör det? Borde jag må såhär eller kan jag må på ett annat sätt?
 
 
Här är några tips/övningar ni får av mig för att förbättra er själva:
  • Vakna på morgonen och le medan du tänker idag kommer det bli en bra dag. (Detta kommer att påverka din kropp och knopp på ett positiv sätt)
  • Titta dig i spegeln minst en gång om dagen och säg 3 bra saker om dig själv, det kan vara vad som helst från vad snygg jag är till att idag har jag varit duktig och städat.
  • Le åt dina medmänniskor, du får oftast ett leende tillbaka och det är bevisat att man mår bättre av att se en person le.

 

Försök att inte fastna i det gamla negativa tankarna, om du går förbi en spegel inne i klädaffären titta inte ner på dig själv och muttra. Om dessa tankar kommer, säg Nej nu har du fel! Titta så snygg jag är, eller bara acceptera jaha idag såg jag lite trött ut men vad gör det?

 Att försöka hitta en bra bild som beskriver inlägget är inte alltid lätt.
 
Men jag hittade denna! Ser det inte lite ut som att jag tänker, här går jag, what ever vad alla andra tycker.
Jag tycker att jag är bra, men handen uppe i luften sådär och nonchalerande blick!
 
Ta inget skit som Grynet hade sagt! Inge ens från ditt egna huvud!
Tänk positivt för du duger precis som du är!
 

 

Kommentera här: