att planera

Julia har pratat om detta förr. Men det är nog så viktigt! Att allt faktiskt går om man bara vill. Med lite planering kommer man långt. Som min dag idag. Den skulle kunna bestå av så mycket dåliga kostval, snabba lösningar osv. Men istället har jag med mig allt jag vet att jag kommer behöva. Så nu är jag redo för en heldags jobb som först innebär att leda ett pass och sedan flera timmars spabehandlingar. Och jag kommer orka vara trevlig och stå upp hela tiden tack vare att jag vet att jag har mellis och bra lunch som håller mig pigg och fräsch. Det behöver inte vara så svårt. Det här tog mig max fem-tio minuter att plocka iordning. Har du barn eller sambo som störs eller är i vägen eller tar för mycket tid? Ordna på kvällen! Ta för vana att alltid laga en eller två portioner extra så vet du att det alltid finns matlåda dessutom! 

Så här har vi:
• en hallobsmoothie (längtar redan efter den)
• en celsius 
• morötter 
• lunchlåda bestående av lax och bulgur (ser det ut som, ska bli spännande när jag värmer och ser vad det är) 
• frukter 
• tuggummi
• vattenflaska 



Kommentera här: