En annan plats

Just idag skulle jag vilja vara här. Tidigt på morgongen efter ett skönt träningspass och innan den väntande hotellfrukosten. Soluppgångar vid medelhavet kan vara bland det vackraste jag vet. Har dels inte hunnit och dels glömt bort att vi tog dessa bilder och därför har de inte kommit upp. Kände därför att det kunde vara passande en kylig dag som denna. 
 
Under fotograferingen hände bland det gulligaste jag varit med om. Stranden var totalt tom bortsett från ett äldre par som var ute och simmade och en liten grekisk man i sin roddbåt. Mannen i roddbåten kom i land och såg mig sitta i bland annat dessa övningar på bilderna. När gjorde övningen på de två sista bilderna står han och ler mot mig, sätter ihop händerna, säger lågt "namaste" och böjer huvudet i hälsning. Det var en så enkelt gest men ändå så ärligt från hans sida. Kan vara för att jag är svensk och vi ofta drar oss för att prata med främmande människor om vi inte måste, men det gjorde garanterat min dag. Det och den fantastiska soluppgången. 
 
• Kategori: AllmäntTaggar: #teamhälsa, Avslappning, Grekland, Medelhavet, TeamHälsa, glädje, hälsa, minnen, rolig träning, semester, soluppgång, träning, träningsgläjde, välmående; • Kommentarer (0)

Kommentera här: